Ryhmän fasilitoija: Anu

  • Mitä asioita halutaan tulevaisuudessa käsiteltävän ja mistä koet saavasi eniten hyötyä?

Ryhmätyö – mitä asioita halutaan käsitellä tulevassa

  • löytää aiheita, jotka koskettaa kaikkia
  • Sopimukset
    • sopimushallinta – miten menee eri taloissa, toimiva malli (millainen on)
      • tehdään kysely käytänteiden kartoittamiseksi
    • mitä viestintäkäytänteitä korkeakoulujen sisällä – hyvät käytänteet
    • käytetäänkö mallipohjaa vai muokataanko niitä?
    • liitteiden päivitys – miten organisoitua tämä on? Tämä on hallinoivan organisaation vastuulla käynnistää, missä päivitettyjä liitteitä säilytetään/hallinnoidaan (mihin päivitys merkitään?)
    • raamisopimusten läpikäynti
    • jos verkostolla tarjontaa sekä tutkareille ja avoimeen, samassa sopimuksessa voi olla
    • vuosikelloja olemassa, näiden läpikäynti


  • Valtakunnalliset verkostot – onko kiinnostusta lähteä näihin
    • isot temaattiset verkostot (Climate University ja kestävyysverkosto)


  • eduunissa on roolikuvaukset, näitä ei ole päivitetty (on tehty käynnistysvaihetta varten)
    • hallinnoivan organisaation roolin määrittäminen ja aukikirjoittaminen
    • yhteyshenkilön roolin päivittäminen
    • ohjeistuksia, käytänteitä jakoon tämän kautta myös


  • tiivis OPS-työ – valmistautuminen tähän
    • prosessikuvaus/tsekkilista, mitä pitää tehdä missäkin vaiheessa (missä vaiheessa soppari jne.)


  • verkostojen päällekkäisyys – voidaanko ohjata jotenkin?


  • fi ja joustava tutkinto-opiskelu
    • koko ripa-tarjontaa ei ole järkevää laittaa opin.fi palveluun, ei palvele opiskelijoita
    • panos-tuotos -suhde harkittava kehittämisessä
    • jos verkostolla tarjontaa sekä Ripassa että opin.fi, verkostojen nimet oltava samat sopimuksessa (muuten harhaanjohtavaa)
    • mega-sopimus - voiko tarjota ratkaisuja tähän?




  • No labels